خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/10/11 - 17:48
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : اجتماعی
گودرزی نشست کمیسیون اجتماعی را تشریح کرد؛

ارائه گزارش روسای سازمان تبلیغات و کمیته امداد در حوزه اشتغال و آسیب‌های اجتماعی

سخنگوی کمیسیون اجتماعی از حضور روسای سازمان تبلیغات اسلامی و کمیته امداد امام خمینی(ره) در نشست امروز این کمیسیون و ارائه گزارش عملکرد این سازمان‌ها در حوزه اشتغال و آسیب‌های اجتماعی و دیگر موارد این چنینی خبر داد.

حسین گودرزی، نماینده مردم دورود و ازنا و سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در تشریح گزارش نشست امروز (دوشنبه ۱1 دی‌ماه) این کمیسیون عنوان کرد: در ابتدای نشست میزبان حجت‌الاسلام و المسلمین محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی بودیم و راجع به مسائل مختلف اعتبارات این سازمان و مسائل مختلف در شهرها و روستاها، نظیر آسیب‌های اجتماعی، خانه عالم، مسجدمحوری در محله‌ها و نقش روحانیون و مساجد و پایگاه‌های دینی در مباحث اجتماعی طرح بحث کرد و در ادامه به سوالات نمایندگان در حوزه‌های مربوط به عملکرد سازمان تبلیغات اسلامی پاسخ دادند.



به گفته سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس، کمک به تامین اعتبار برای حوزه آسیب‌هی اجتماعی و بودجه‌های فرهنگی  از جمله انتظارات رئیس سازمان تبلیغات اسلامی از نمایندگان مجلس بود که در این نشست طرح شد.   



گودرزی در تشریح بخش دوم نشست امروز کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: در ادامه مرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) و معاونین وی عملکرد 9 ماهه امسال کمیته امداد را به نمایندگان مردم در کمیسیون اجتماعی گزارش دادند.



وی مباحث اعتبارات مربوط به اشتغال، اشتغال پایدار، اعضای تحت پوشش کمیته که از دایره مدجویی خارج شدند، بحث اشتغال و کمک‌های مختلفی که در حوزه مددجویی می‌تواند انجام بگیرد را از مهم‌ترین سوالات نمایندگان کمیسیون اجتماعی از رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) در این نشست خواند و افزود: بحث مسکن مددجویان که اعتبار لازم برای آن تأمین نمی‌شود و اگر هم اعتبار تامین شود مددجویان توانایی بازپرداخت وام -آن هم با سود 23 درصدی که در نظر گرفته شده- را ندارند و باید فکر دیگری شود را از دیگر مباحث طرح شده از طرف اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس در نشست با رئیس و معاونین کمیته امداد امام خمینی(ره) بود.



گودرزی ادامه داد: در همین موضوع پیشنهاد شده اعتباری برای کمیته امداد و بهزیستی برای ساخت مسکن محرومین به صورت رایگان پیش‌بینی شود؛ نه اینکه وام با درصد آزاد به آن‌ها داده شود که نمی‌توانند اقساط آن را پرداخت کنند.



سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس در پایان گفت: پیگیری تامین اعتبار لازم برای مسکن محرومین و افزایش 30 درصدی مستمری محرومین تحت پوشش کمیته امداد در سال آینده هم از جمله انتظارات و درخواست‌های مهم مسئولین کمیته امداد امام خمینی (ره) از نمایندگان مجلس بود که در این نشست مطرح شد./



پایان پیام     

  • کد خبر : 373891
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار